Patiëntenomgeving
Regel met gemak uw zorg online!
In de patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag snel, veilig en online contact met uw huisarts hebben. Met uw eigen account logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren.
Hulp nodig? Bekijk de gebruikershandleiding en de instructievideo’s over het gebruik van Uw Zorg online via de app en de website van uw zorgverlener.
Vragen stellen
Heeft u een medisch-inhoudelijke vraag waarop niet onmiddellijk een antwoord nodig is? Dan kunt u veilig een bericht naar uw zorgverlener sturen.
Afspraak inplannen
Wilt u een afspraak maken zonder wachttijd aan de telefoon, op een moment dat het u uitkomt? Dan kunt u hiervoor gemakkelijk gebruik maken van de webagenda.
Dossier bekijken
Wilt u inzicht in uw medische gegevens hebben? Dan kunt u online uw dossier bekijken.
Naar patiëntenomgeving
Registreren / inloggen
Ook beschikbaar via Uw Zorg online app
Vanaf nu zijn de online diensten van onze praktijk ook via een app beschikbaar: de Uw Zorg online app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet contact met ons hebben. Download de Uw Zorg online app in de App Store (iOS) of Google Play (Android).
Patiëntenomgeving
Wat kunt u in de Patiëntenomgeving?
- Afspraak maken
- Dossier inzien
- Berichten (eConsult/Vragen stellen)
- Corona vragentest. De corona-vragentest geeft u op een makkelijke manier informatie en advies over corona.
Heeft u nog geen account, kunt u een account aanvragen:
- U kunt alleen een account aanmaken als u 16 jaar of ouder bent.
- Ga naar de Patiëntenomgeving links boven via inloggen of op deze pagina in het oranje vlak en klik op ‘Maak een nieuw account aan’.
- U vult al uw gegevens in en klik op ‘Account aanmaken’.
- U ontvangt per e-mail een verzoek uw account te activeren.
- Wij ontvangen een melding dat u gebruik wilt gaan maken van de Patiëntenomgeving.
- U belt naar de huisartsenpraktijk om toestemming te geven, hierbij vragen wij om uw BSN-nummer.
- U kunt van deze service gebruik maken wanneer wij uw online account hebben gekoppeld aan ons huisartsensysteem.
- Na de koppeling ontvangt u per e-mail een bericht en kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. (Let op: Dit kan enige dagen duren)
- Vervolgens ontvangt u per e-mail een beveiligingscode waarmee u verder kunt inloggen.
Afspraak maken:
- Na inloggen, klikt u op Afspraken en selecteer de naam van uw huisarts.
- U mag alleen een afspraak maken bij uw eigen huisarts. Het is niet de bedoeling om bij een andere huisarts een afspraak te maken.
- Voor spoedeisende vragen, bel de praktijk! Telefoon: 024 358 1700
- Heeft u meerdere klachten, of denkt u meer tijd nodig te hebben, bel dan ook met de praktijk voor het maken van een dubbele afspraak.
- Voor spoedeisende vragen, bel de praktijk! Telefoon: 024 358 1700
- Het is alleen mogelijk om een afspraak in te plannen voor uzelf, niet voor eventuele overige gezinsleden.
- Het kan zijn dat u geen tijden beschikbaar ziet. Dit betekent dat helaas de beschikbare tijden al ingepland zijn. Maak een keuze uit een andere dag of neem contact op met de praktijk.
- U ontvangt per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraak.
Dossier bekijken:
Wilt u inzicht in uw medische gegevens hebben? Dan kunt u online uw dossier bekijken.
Gegevens zoals:
- klachten en ziektes
- lijst met uw medicijnen
- overgevoeligheden
- uitslagen van onderzoek
- Na inloggen, klikt u op ‘Uw dossier’. U kunt dan uw gegevens bekijken.
- Bent u bij de huisarts geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in zijn computer in uw medische dossier. Gegevens zoals, klachten en ziektes, de lijst met uw medicijnen, overgevoeligheden, uitslagen van onderzoek, metingen.
- U kunt uw medische gegevens daarna online lezen op uw eigen telefoon via de Zorgonline app of computer.
- Alleen u en uw huisarts kunnen uw medische gegevens inzien.
- Voor meer informatie over online uw dossier bekijken, ga naar Open Eerstelijn – Ik ben patiënt
In dit filmje krijgt u uitleg hierover.
Vragen stellen bij Berichten (eConsult):
Hier kunt u vragen stellen aan uw huisarts. Deze optie geldt niet voor spoedgevallen, dan moet u altijd bellen.
- Heeft u vragen over:
- leefstijl
- uw medicijnen
- een onderzoek of uitslag van een onderzoek
- klachten waarvoor u eerder op het spreekuur bent geweest
- chronische ziekten, zoals hoge bloeddruk, astma of suikerziekte?
Stel dan uw vraag via de Patiëntenomgeving. Het online stellen van een vraag heet een econsult (elektronisch consult).
U kunt aan de vraag ook een bijlage toevoegen. Bijvoorbeeld een foto van huiduitslag of een overzicht van eigen bloeddrukmetingen.
Uw huisarts leest uw vraag en geeft via de “patientenomgeving” antwoord. Dit zal over het algemeen binnen 2 werkdagen zijn. Het online contact gaat dan via een beveiligde verbinding.
Niet alle gezondheidsvragen zijn geschikt voor het econsult.
Bel met uw huisartsenpraktijk en maak géén gebruik van een econsult bij:
- spoedeisende vragen
- vragen over een nieuwe medische klacht
- vragen waarvoor (mogelijk) lichamelijk onderzoek nodig is
- emotionele / psychische problemen
Algemeen:
alleen u en uw huisartsenpraktijk zien uw medische gegevens.
Online uw medische gegevens bekijken: hoe doet u dat veilig?
Klik hier voor uitleg.